Yeşilay Dergisi-Nisan-2013-Yeme-İçme Bağımlılığı - page 60

58
Geçtiğimiz sezonun en çok ilgi gören, ne-
redeyse kapalı gişe oynayan ve yirmi-
ye yakın ödülle sezonu kapatan; Ermeni
yazar Hagop Baronyan’ın yazdığı, Engin
Alkan’ın yönettiği Şark Dişçisi’ne bu ay
gitmek nasip oldu.
Haliyle beklenti seviyem yüksek bir şe-
kilde oturdum koltuğuma ve oyun, bu
beklentimin haklı olduğunu ispatlarcasına
bir girişle başlangıç yaptı; ama bu beklen-
tim oyun ilerledikçe bitti ve hayal kırıklı-
ğıyla ayrıldım salondan maalesef.
Oyun hakkında vasat bir şey söylemek
mümkün değil; çünkü tam bir tezat abide-
si olmuş. Oyunculuklardan, sahne ve kos-
tümlerin tasarımına; orkestra ve müzik-
lerden, ışık kullanımına her şey çok üst
düzeyde bir emeğin ürünüyken, oyunun
metni ve esprilerin bel altı veya son derece
bayat oluşu ise, oyunun bütün imajını yer-
le bir edecek cinsten olmuş ve ortaya “keş-
ke bu emeği daha iyi bir metin için har-
casalarmış” diyeceğiniz çerezlik bir oyun
çıkmış.
Bir oyun metni düşünün ki birkaç ba-
sit husus haricinde hiçbir derde parmak
basmasın (hatta içerisinde bazı ahlaki yok-
sunluklar barındırsın), izleyicisine olumlu/
olumsuz bir mesaj verme kaygısı taşıma-
sın, bu kısırlığı sebebiyle de seyirciyi gül-
dürebilmek adına içerisine bel altı espri-
ler ve hareketler serpiştirilmiş olsun, tiyat-
roya yıllarını vermiş usta bir yönetmen bu
berbat metni alsın; geçmiş yıllarda bera-
berce birçok güzel oyun ortaya koyduğu
işinin ustası bir ekiple çalışsın ve son dere-
ce başarılı bir şekilde seyircisine sunsun.
Evet, Şark Dişçisi tam da böyle bir oyun
işte! Oyundan çıktığınızda yönetmenin bu
kadar emek verdiği bir oyun için neden bu
metni seçtiğini anlamaya çalışıyorsunuz;
ama nafile.
Hemen belirteyim, bu düşüncemi pay-
laşanların varlığını bilsem de salonun bü-
yük çoğunluğu –belaltı olsun; bayat olsun
fark etmez- yapılan esprilerin tamamı-
na kahkahalar ve alkışlarla destek verdi-
ler. Gerçi bu garip duruma “Lüküs Hayat”
oyunundan fazlasıyla alışık olduğum için
garipsemedim.
Peki, nasıl olmuş da bu kadar ödül al-
mış bu oyun? Alınan ödüllerden sadece
bir tanesinin “en iyi oyun” ödülü olduğu-
nu belirtmem bu soruya da oyunun tezat
abidesi oluşuna da yeterli bir cevap olur
sanıyorum.
Bu tezadın diğer cephesinde bulu-
nan, figüranından başrolüne kaliteli per-
formanslarıyla oyuncu kadrosunu; ama
özellikle Çağlar Çorumlu, Sevinç Erbu-
lak, Salih Bademci’yi; Tim Burton filmle-
rindeki karakterleri anımsatan güzel kos-
tüm tasarımlarıyla Tomris Kuzu’yu; başa-
rılı bir sahne ve ışık tasarımı sunan Cem
Yılmazer’i ve son derece güzel müzikleri
için SelimAtakan’ı ayrıca tebrik etmek ge-
Muhammet celep
Tiyatro
Tezat abidesi
Şark Dişçisi
1...,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59 61,62,63,64,65,66,67,68,69,70,...76
Powered by FlippingBook