Background Image
Previous Page  14 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 14 / 84 Next Page
Page Background

dosya

Teknolojiyi hangi sıklıkla

kullanmalıyız?

Biz çocuklarımızı teknolojiden

tamamen uzaklaştıralım

demiyoruz, bu mümkün değil

çünkü. Biz teknolojiyi güvenli ve

sağlıklı kullanmayı öneriyoruz.

En büyük sorun çocukların rol

model aldıkları ebeveynlerin

davranışlarını örnek almaları.

Sürekli elinde cep telefonu olan

anne ve babanın çocuğuna

bilgisayarını kapatmasını veya

oyun oynamamasını söylemesi

bir anlam ifade etmiyor.

“YAŞ, İÇERİK VE

SINIRLANDIRMA”

Teknolojiyi etkin ve verimli

kullanmak için sizin

önerileriniz neler?

Biz üç tanımlama yapıyoruz.

Birincisi yaş, ikincisi içerik,

üçüncüsü sınırlandırma. Bazı

bilim adamlarına göre iki yaşına

kadar, bazı bilim adamlarına göre

ise üç yaşa kadar -ki ben de bu

gruptayım- asla çocuklarımızı

ekranla tanıştırmamalıyız. Bu

çok net! Çünkü bu yaşta ekranla

tanışan çocukların "hyperfocus"

dediğimiz ekrana aşırı

odaklanmaları nedeniyle sosyal

iletişim becerilerinde ve çevreyi

algılamalarında ciddi problemler

oluşuyor. Otizm benzeri belirtiler

ortaya çıkıyor, konuşmaları,

komut almaları gecikiyor. Bu çok

Çocuğu ekrandan uzaklaştırınca

kriz çıkıyorsa aileler nasıl bir

yöntem izlemeli?

Kriz çıkıyorsa ebeveynler o krizi

yönetmeyi bilmeli. Çocukları

parka, bahçeye, etkinliklere,

arkadaşlarına yönlendirmeliler.

Oyun ve teknoloji bağımlılığına

müdahale edilmezse sonucu ne

olur?

Teknolojik aletlerin kullanımında

limitler olmalıdır, olmazsa

bağımlılık süreci başlar. Bu

türde bir bağımlılık, diğer

bağımlılıklardan daha risklidir,

çünkü teknolojiden uzak kalmak

mümkün değil. Hepimiz telefonu,

bilgisayarı ve interneti kullanıyoruz.

Dolayısıyla hayatımızın içinde

olan şeyler bunlar. Bu noktada

ebeveynlerin muhakkak

sınırlandırıcı, bilgilendirici ve eğitici

olmaları gerekiyor. Bunun için

de baştan itibaren işi sıkı tutmak

gerekiyor. Oyunlar çocukları öyle

bir noktaya getiriyor ki aileden

ve okuldan uzaklaşmayı bırakın,

çocukları kendilerinden bile

uzaklaştırıp kendine kıymaya kadar

götürebiliyor. Bu nedenle limitli

kullanımı mutlaka çocuklarımıza

öğretmeliyiz.

ciddi bir problem. İkincisi içerik.

Çocuklar tabii ki bilgisayarda bir

şey ile uğraşsınlar, hatta eğlence

amacıyla da kullanabilirler

ancak içeriği mutlaka kontrol

etmemiz gerekiyor.

İçerikte neye dikkat edeceğiz?

İçerikte şiddete, cinsellikle

ilgili uygunsuz görüntü ve

yazılara, kötü niyetli insanların

mesajlarına dikkat edeceğiz.

Bilinçaltı mesajlara, ailenin

mahremiyetini ihlal eden bilgileri

elde etmeye yönelik şeylerin olup

olmadığına dikkat edeceğiz. Bunlar

ebeveynlerin görevleri. Bunu

yapabilirsek büyük bir problemi

çözmüş olacağız.

Bir çocuk tablet veya

bilgisayarla ne kadar vakit

geçirmeli?

Biraz önce bahsettiğim gibi yaş

sınırı var, bundan sonra özellikle

ilkokul dönemi de dahil olmak

üzere çocuklarımızın eğlence

veya ders amaçlı ekran kullanımı

günlük yarım saati geçmemeli.

Daha sonraki dönemlerde

de hiçbir zaman yaşamın

merkezinde olmaması gerekiyor

bilgisayar veya akıllı telefonların.

őpIVMOXI ĽMHHIXI

GMRWIPPMOPI MPKMPM

MpIVMOPIVI O}X‚ RM]IXPM

MRWERPEVØR QIWENPEVØRE

HMOOEX IHIGIĴM^ &MPMRpEPXØ QIWENPEVE

EMPIRMR QELVIQM]IXMRM MLPEP IHIR

FMPKMPIVM IPHI IXQI]I ]}RIPMO ĽI]PIVMR

SPYT SPQEHØĴØRE HMOOEX IHIGIĴM^

&YRPEV IFIZI]RPIVMR K}VIZPIVM

Yeşilay

14

ĉ/5&3/&5 ¬0$6, 0:6/$"ć* %&ćĉ-