Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  15 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 15 / 84 Next Page
Page Background

bulunurken, bu kişi genç olmanın

anlamının, sorumluluklarının

ve zorluklarının farkında olan,

birçok konuda akranlarına

oranla daha donanımlı bir birey

olarak öne çıkıyor. Dolayısıyla

da akranları tarafından çevresine

çeşitli telkin ve tavsiyelerde

bulunan bir arkadaş olarak

algılanıyor.

AKRAN EĞİTİCİSİNİN

SAHİP OLMASI GEREKEN

ÖZELLİKLER

Akran eğitimi modelinde,

eğiticinin bilgi, tecrübe ve

yeterliliği büyük önem taşıyor.

Akran eğiticisinin seçiminde

dikkat edilmesi gereken hususlar

arasında eğiticinin etkili bir

etkileşim ve dinleme yeteneğine

sahip olması geliyor. Gerekli

zamanı, istek ve enerjisi olması ve

akranlarını yargılayıcı bir tutum

ve davranış tarzından uzak olması

da modelin başarısında önemli

bir unsuru oluşturuyor. Hedef

kitle tarafından kabul gören ve

saygı duyulan bir birey olmasının

yanında liderlik potansiyeline de

sahip olması gerekiyor. Yeşilay,

Türkiye Bağımlılıkla Mücadele

Akran Uygulayıcı Eğitimi ile en

önemli hedef grup olan gençlere

akran eğitimleri veriyor.

2016 ve 2017 yıllarında Yeşilay'ın

gönüllü yapılarında üniversite

Yeşilay kulüpleri arasından

30 kulüp akran eğitimini

uyguladı ve bu kapsamda 145

uygulayıcı ve 12 bin üniversite

gençliğine ulaşıldı. Yine aynı

yıllar içerisinde eğitici eğitimi

alan öğrenciler, izci kamplarında

26 bin gence akran eğitimini

aktardı.

Yeşilay, Türkiye

Bağımlılıkla Mücadele

Akran Uygulayıcı

Eğitimi ile en önemli

hedef grup olan

gençlere akran eğitimleri veriyor.

Gençler özellikle

toplumda çok fazla dile

getirilemeyen, hassas

veya tabu olarak kabul

edilen konular hakkında

en fazla birbirlerinden

bilgi ve fikir ediniyorlar;

bu durum da akran

eğitiminin gücünü ortaya

koyuyor.

“Kır Zincirlerini!” isimli tiyatro oyunu İstanbul’un farklı

ilçelerindeki okullarda öğrencilerle buluştu.

Bağımlılık, dünyadaolduğugibi ülkemizdede başta gençler olmaküzere

her yaştan kişiyi etkileyen biyolojik, ruhsal ve sosyal boyutları olan bir

sorun olarak öne çıkıyor. Toplum sağlığını tehdit eden en ciddi sorunlar

arasında yer alan bağımlılıkla mücadelede eğitim ve öğretim kurumları

büyük önem taşıyor. Bu anlamda bağımlılıkla mücadele, Milli Eğitim

Bakanlığı’nında hassasiyetle ele aldığı ve okullarda çalışılmasını zorunlu

kıldığı önemli bir husus olarak öne çıkıyor. Bu kapsamda okullarda

çeşitli faaliyetler yürütülüyor. İstanbul Zeytinburnu ilçesi Abdülhak

Hamit Ortaokulu 8.sınıf öğrencilerinin yazıp, yönettiği ve oynadığı

“Kır Zincirlerini” adlı bağımlılıkla mücadele konulu tiyatro gösterimi

Zeytinburnu, Bayrampaşa ve Fatih ilçelerinde ortaokul öğrencilerine

sergilendi. Abdülhak Hamit Ortaokulu 8.sınıf öğrencilerinin bağımlılık

türlerini kimi zamaneleştirel kimi zamanmizahi birdille ele aldığı tiyatro

gösterimi ile ortaokul öğrencilerininakrandili aracılığıyla enkısa yoldan

ve etkili bir şekildebağımlılıkhakkındabilgilendirilmesi sağlandı.Oyun,

2017-2018eğitimöğretimyılı içerisinde İstanbulMilli EğitimMüdürlüğü

Özel Eğitim ve Rehberlik Şubesi koordinatörlüğünde İstanbul’un farklı

ilçelerinde sahnelendi. 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencilerle beraber öğretmenlere

de sergilenen tiyatro gösteriminin 2018-2019 yılında İstanbul il geneline

yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Benim Kulübüm Yeşilay

Benim Kulübüm Yeşilay Projesi, 2017 yılından itibaren ilkokul ve

ortaokullarda tanıtım ve etkinlik faaliyetleri düzenleyerek öğrencileri

bağımlılıklardan korumayı ve bilinçlendirmeyi hedefliyor. Yeşilay

gönüllüleri tarafından uygulanan proje, ilkokul ve ortaokullarda

öğrencileri eğlendirirken bir yandan da bağımlılıklara karşı

bilinçlendiriyor. Proje kapsamında 2017 yılında 80 Genç Yeşilay

gönüllüsü İstanbul’da 29 okulda 2600 öğrenciye, 2018 yılında 350Genç

Yeşilay gönüllüsü 30 ilde 81 okulda 6400 öğrenciye ulaştı.

ÖĞRENCİLERDENAKRANLARINA

BAĞIMLILIKLAMÜCADELEKONULUTİYATRO

EKİM 2018 15