Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  53 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 53 / 84 Next Page
Page Background

soyut bir alana geçmiştir. Yani siz

karşılıksız emek verme sürecini

o kadar büyütmüşsünüzdür ki;

sizin için karşılık başka bir noktaya

geçmiş, bilinenin dışına çıkmıştır.

Bu nedenle, sanat disiplinleriyle

ilgilenen insanların dingin olma

lüksü olduğunu düşünmüyorum.

Bunu istersin, arzularsın, kaçarsın

ama böyle bir fırsatın pek olmaz.

Resimyapmaya nasıl başladınız?

Doğu topraklarından çıkmış bir

sanatçı olarak o ilk tohumaklınıza

nereden düştü?

Ben bunu gerekçelendirebilecek

kadar psikolojik analize gidemem.

Söylediğimde muhtemelen bir

yanılgı olacaktır. Yani bir psikolog;

insan refleksleriyle ilgili, çocukluk

dönemleriyle ilgili çok ciddi

araştırmalar yapmış birisinin

çıkarımlarını bile kesin kabul

edemem. Bu nedenle, bu refleksin

nedenselliğini asla çözemiyorum.

Sadece bildiğim bir şey var; bu pek

de normal olabilecek, hayatın size

getirebileceği bir refleks değildir.

Muhtemelen konuşmaktan veya

yazmaktan çok çizmenin sizin

için bir iletişim aracı olabildiğini

fark ettiğiniz anlardır. Gerçekten

hali hazırda kendini motive etmiş

ve bir şeyler yapmaya başlarken

de o iltifatlar onun daha iyi şeyler

yapmasını sağlamış olabilir.

“SANATBİREYSEL BİR

UYGULAMADIR”

Yaşamınızda ebru sanatından önce

bir de hat sanatı yer alıyor. Hat

sanatıyla olan yolculuğunuz nasıl

başladı?

Aslında tamda ikinci soruda

bahsettiğiniz dinginlik sürecini

istemekle ilgili bir zamanımdı.

Bazen çok genç yaşta olmamıza

rağmen, 20’lerimizde, dünyanın

zor ve anlaşılmaz gördüğümüz

komplikasyonları, algılamakta

zorlandığımız karışıklıkları,

yaşlanmış bir adam gibi sizi

dinginliğe çağırabiliyor. Ben öyle

bir dönemimde çok renkle, çok

malzemeyle yapmak istediğim

MAYIS 2019 53

Tasarım dediğimiz şey Mehmet Akif ’ in dediğine

göre %10 ilham, %90 gayret ile ilgilidir.

Hatta Tesla veya Einstein bunun %99’a

%1 olduğunu söylüyor. Gayret dediğimiz şey

rahatlık kelimesinin tam tersi bir kavramdır ve

tasarımı, sanatı nasıl tanımlarsanız tanımlayın üretim dediğiniz

hiçbir kavram, rahatlığın sermayesi  veya çıktısı değildir.