Yeşilay Dergisi 2014 970.Sayı Uyuşturucuya Karşı Ortak Akıl - page 40

yaşayan ve bunun için dış kaynağa bağımlılık ihtiyacı
içinde bulunan birisi var. Öncelikle, bireyin kendi farkı-
na varmasına, elinin, gözünün, varlığının farkına var-
masına gayret sarf etmekteyiz. Sonra hayatın, onun
içindeki iniş ve çıkışların, tabii akışının ve son olarak da,
bireyin bağımlılığına sebep olan durumun çözümünün
ne olup, ne olmadığının farkına varmasına gayret sarf
etmekteyiz.
Beden-dil-akıl-kalp birlikteliği ve inanç temelli
önleyici çalışmalar yapıyorsunuz. Yani fıtrata yön-
lendiriyorsunuz. Bunu biraz açabilir misiniz? Bu olgu
insanlar özüne döndüğünde özüne zarar verecek tüm
her şeyden uzak durur anlamını mı taşıyor?
Bu saydıklarınız arasındaki kopukluk hayatın en temel
açmazıdır vemutluluk bu sayılanların kollektif uyumu ile
elde edilebilecek bir neticedir. Eğer bu hususu göz ardı
edecek olursanız, gülmek için ağlatmak, yükselmek
için birilerini ezmek zorunda kalırsınız ki, bu, bitimsiz bir
çatışmanın, engellenemez bir krizin habercisidir. Men-
subu olduğumuz inanç sistemi, muhtemel bütün kayma
ve sapmalarına rağmen insanı muhatap olarak kabul
etmekte ve bir kimlik, aidiyet vemeşruiyet krizinin içine
düşmekten kurtarmaktadır. Beşer ürünü olan bütün
çözümler, rot-balansında problemolan bir araba gibi ya
sağa -duygu/his, ya sola -madde/menfaat eksenine
kayma yaparlar. Oysa İslam, mensubu vasat insanın,
Abdullah’ın bina edilmesinde ortaya çıkacak olası bütün
kaymalara ve sapkınlıklara karşı himaye eder.
Bağımlılık tedavi ve terapisinde en önemli unsurun inanç
yoluyla iyileştirme olduğunumu vurgulamaktasınız?
İnsan çoğu zaman faili olduğu hareketlerin muhtemel
sonuçlarını okuyamaz ve bu durum bağımlılıklara
zemin hazırlar. Biz bağımlılık tedavi ve terapisinde en
önemli enstrümanın inanç olduğu kanaatindeyiz. Birey
kendi varlığını anlamlandıramayacak olursa kendisini
ve varoluşuna sebep olan etkenleri cezalandırmak
refleksiyle hareket edecek, bütün değerler gözünde
değersizleşecek, haz merkezli düşünecek, kendisini
değiştirmek noktasındaki en basit kararları alacak
enerjiyi kendi içinde bulamayacaktır. Buna karşın
İslam ile buluşan her birey kendini yönetme noktasın-
da gerekli enerjiyi sağlayacak nihayetsiz bir kaynağa
ulaşacaktır. Artık, kendisi hemmesul, hemmuhatap
olduğu bilinci ile hareket edecektir.
İnanç temelli önlemede ibadetler haliyle mevcut.
Değerleri, aslı anlatmanın yanında eylemsel davra-
nışlara yani ibadete de alıştırma yöntemlerini nasıl
karşınızdakine benimsetebiliyorsunuz?
Önceliklemuhatabımızı tedaviye (detoks-arındırmaya)
iknaetmeyeve tedavi sürecinemümkünolduğunca
refakat edip, sürecinsağlıklı işlemesini temineçalışmakta-
yız.Muhatabındurumunagöre; en ihtiyaçlıları ileher gün,
enalt ihtiyaçdüzeyindebulunanlarlahaftadaenaz iki gün
bir arayagelmekteyiz. İletişimdilimizi durumunormalleş-
tirme,muhatabı dışlamagibi iki yaygınyanlışadüşmemek
kaygısı ilekurgulamaktayız. Sosyal kontrol ağını eski kul-
lanıcılardanvegönüllülerden istifadeetmeksuretiyleahi
kardeşliğimodeli ilekurmaktayız. Hiçşüphesizbusürecin
enönemli öğelerindenbirisi ailedir. Aile, muhatabın içinde
bulunduğudurumaadaptasyonnoktasındaaşırı refleksif
tepkiler geliştirmekte, budadurumu içindençıkılmazbir
haledönüştürmektedir. Buyeni süreçtemuhatabımızın
kendisineveailesinebeslenme, uykuve temizlikdüzeni ile
alakalı dikkat edilecekhususlar konusundabilgilendirme
yapmaktayız. Sosyal anlamda isemaddekullandığı,mad-
de teminettiği alanlarla ilişkisini sınırlamayaçalışmaktayız.
Bundadaağırlıklı olarak tövbekârlardan istifadeetmek-
teyiz. Ayrıca, üretimegeçebileceğimeslek, el emeği ve
beceri geliştirmekurslarına teşviketmekte, durumlarını
bilençevremizdeki işverenlerden işbulabilmeleri husu-
sundayardım istemekteyiz. Periyodikolarak tarihi kalıt ve
örenyerleri, hastane-özellikleçocukonkolojisi klinikleri-,
huzurevleri, kabristanları ziyaret etmekte, kaynakbulabil-
diğimiz zamanumreyegitmelerinevesileolmaktayız.
Bu süreç içerisinde madde kullanıcılarının sosyal
hayata adaptasyonlarını sağlamak için farklı girişim-
lerde de bulunuyorsunuz…
Onları üretime teşvik anlamında sıklıkla müracaat
ettiğimiz yöntemlerden birisi de sosyal sorumluluk
projeleridir. Mağdur ve muhtaçlarla bir araya gelmele-
rini sağlamakta, veren el olmanın izzetini hissetmeleri
için gayret sarf etmekteyiz. Böylece, sorun oldukları
DOSYA
Mensubu olduğumuz inanç sistemi, muhtemel
bütün kayma ve sapmalarına rağmen insanı muhatap
olarak kabul etmekte ve bir kimlik, aidiyet ve
meşruiyet krizinin içine düşmekten kurtarmaktadır.
Çalışmalarımızda sosyal kontrol ağını eski
kullanıcılardan ve gönüllülerden istifade etmek
suretiyle ahi kardeşliği modeli ile kurmaktayız.
yesilay.org.tr
38
YEŞiLAY
KASIM 2014
1...,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39 41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,...84
Powered by FlippingBook