Yeşilay Dergisi-Ağustos-955.Sayı-Aile İçi İletişim - page 19

lışıldığının öğrenilmesi ve oluşturulan bu etkilerin in-
sanlardaki yansıması,
• Gençlerin zihnindeki ideal sağlıklı vücut şekli ve
medyanın oluşturmaya çalıştığı ve teşvik ettiği insan
tipi,
• Medyanın oluşturduğu insan imajının nasıl ol-
duğu, teşvik ettikleri rahat (cool) erkek tip ya da öz-
gür kız imajını gibi tipleri oluştururken hangi etkileyi-
ci unsurların kullanıldığının öğretilmesi,
• Şöhret ve medyatik olmanın unsurlarının neler
olduğu ve şöhreti kazananların yeteneklerinin neler
olduğu ve magazin dünyasındaki başarı ile yeteneğin
kazandırdığı başarıyı fark edebilmesi,
• Vücut sağlığına zararlı sigara ve alkol gibi mad-
de reklamlarının kanunen neden yasal olduğu ve rek-
lamların her zaman insan sağlığını esas almadıkları-
nın öğretilmesi,
• Kamuoyunun ve gençlerin kötü etkilenmesine
neden olacak açıklamaların ve haberlerin neden ya-
yınlanabildiğinin, haber özgürlüğünün nasıl bir öz-
gürlük olduğunun ve her açıklamanın, haberin doğru
olamayabileceğinin öğretilmesi,
• Pazarlama tekniklerinin öğrenilmesi ve insanın
her marka ve reklamın etkisinde doğru seçimi yapa-
bilmesinin öğretilmesi,
• Sinemada oynayan karakterlerin sigara ve alkol
kullanma sebepleri ve özellikle uyuşturucu madde-
leri kullanan rollerin neden romantize edilerek çekici
hale getirildikleri ve bu maddelerin sonuçlarının ne-
den gösterilmediğinin öğretilmesi,
• Müzik grupları ve onlarla birlikte değerlendirilen
hayat tarzı ve madde kullanımının algılanmasının ço-
cuğa doru şekilde öğretilmesi,
• Müzikle madde kullanımının birbirleriyle ayrıl-
maz parçalar değil; müzik zevkinin madde kullanı-
mıyla herhangi bir ilintisinin olmadığının öğretilmesi,
• Madde kullanımının popüler medyadaki yansı-
tılan yönlerinin –mış gibi bir dünya (mutluymuş, so-
runlarından kurtulmuş gibi) oluşturmaya çalıştığı;
ancak gerçekleri doğru şekilde yansıtmadığı çocuk-
larla doğru zamanda ve doğru yollarla paylaşılmalıdır.
Bu konularda farkındalık kazanamayan çocukla-
rın medyanın olumsuz etkilerine maruz kalma risk-
li çok yüksektir. Medya aracılığıyla maddeleri ve mad-
de kullanımını öğrenen çocukların maddelerin gerçek
yüzünü, madde kullanımından kaynaklanan sorun-
ları ve sonuçları öğrenemeyeceği ve belki madde kul-
lanma ile ilgili olumlu kanaate sahip olacağı unutul-
mamalıdır.
* Bu yazı, yazarların “Hayatın Renkleri Solmadan” adlı
kitabının ilgili bir bölümüdür.
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,...68
Powered by FlippingBook